reklama

Anglicko: Byrokracia

Keď je človek na rodnej hrude, myslí si, že svet je gombička. Potom sa raz do toho sveta dostane a nastanú problémy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Banka
Dobrý deň, ja som tu nový. Rád by som si vo vašej banke otvoril konto. Že sa to nerobí na počkanie ale musím vyplniť formulár a priložiť požadovanú dokumentáciu? Divná krajina.

Vyplňovanie formulárov
Preboha načo im je informácia o mojej aktuálnej banke? A prečo chcú papier od mojho zamestnávateľa, že tam pracujem? A ako im mám dodať faktúru za elektriku, keď som len podnájomník? A čo ich do toho, koľko na ten účet budem dostávat?! A koľko budem mínať?!!

Prvý krok
Trvalo to iba mesiac :) mám v ruke šekovú knižku, ktorá mi je na 2 veci (na nič a na ho...), pretože jediné, čo sa s ňou dá robiť, je posielať cez tie šeky peniaze na môj účet a to predsa bude robiť môj zamestnáveteľ bankovým prevodom. Tiež mám v ruke kartu, ktorá sa dá použiť jedine na vyberanie z automatu.

Bývanie
Čo potrebujem na bývanie ? No predsa realitku. A ... Áno, uhádli ste. Vyplniť tento maličký formulárik a zaplatiť 100 Libier, aby ho poslali na overenie referenčnej agentúre. Či som tam náhodou nepozapisoval klamstvá. Iba dva týždne, to je predsa raz - dva. Zatiaľ môžem bývať aj pod mostom.

National insurance
V podstate kombinácia našej zdravotnej a sociálnej poisťovne. Samozrejme formulárik. Tentokrát mi s ním našťastie pomôžu tety na pohovore v zamestnaneckom centre. Hodinka uletela a formulár, ktorý obsahuje snáď aj číslo mojich topánok a obľúbenú farbu máme vyplnený. A teraz môžem čakať na prídelenie NI čísla až do dvanástich týždňov. To je asi veľmi zložitá práca pripočítať k nejakému veľkému číslu jednotku.

Registrácia zamestnancov
Ďalší formulárik posielaný poštou. Aby som sa nenudil. A tiež aby som nezbohatol. Ale veď nakoniec 70 Libier nie je až tak veľa.

Bankové služby
Že by som chcel internet banking? No tak teda dobre. A čo že to chcem ? Posielať peniaze do zahraničia? A to mi je načo?! A čo ešte? Byť notifikovaný sms pri každej zmene na mojom konte? HA! A s tou "normálnou" kartou som to už ale fakt prehnal. Že debetná karta maestro napríklad. Veď nemám kreditnú históriu, tak ako si vôbec dovolujem rozprávať o platobných kartách! Tak si počkám chabých šesť mesiacov a potom sa porozprávame znova.

Epilóg
Ako sa poznám, určite som niečo pokazil, alebo na niečo zabudol. Takže, ak ma raz budú odvádzať páni ochrancovia zákona, tak ma aspoň poľutujte.

Jan Matis

Jan Matis

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne žijem v Anglicku. Som extrovert so sklonmi k pozitívnemu pohľadu na svet. Zoznam autorových rubrík:  Staviame domSpoznávame AnglickoBanícke príbehyHistóriaV politikeAko na toUDHZo životaNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu