reklama

Anglicko: Vodičské preukazy

Nie, nie, nebojte sa. Nejdem Vás strašiť. Len chcem napísať ako to je. Alebo vlastne ako to vidím ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Dostal som prestrašený odkaz:
Ahoj, prosim o radu. Ted jsme se dostehovali do UK. Mam mezinarodni ridicak, ale pry je tu po roce nutna British Licence, protoze ti nevydaji pojistku na dalsi rok na auto, ktere jsme zakoupili v UK? Vis o tom neco?

Keďže som strachopud, tak som sa naľakal a začal zisťovať ako to vlastne je. Aby ma náhodou nedeportovali. A je to celkom jednoduché. Pre informácie o šoférovaní sa treba obrátiť na organizáciu na to určenú, teda tu v UK DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency). Tam vás už nanavigujú kam treba. Ako občania členskej krajiny EU máte právo používať vaše vodičské preukazy takmer neobmedzene dlho. Zo stránky direct.gov.uk sa dozvedáme:

Provided your licence remains valid you may drive in GB:
Car, motorcycle driving licence holders (ordinary driving licence):

  • until aged 70 or for three years after becoming resident, whichever is the longer period

Takže na svoj vodičský preukaz členského štátu EU môžete jazdiť v uk ako dlho chcete. (Overoval som telefonicky, či som naozaj správne pochopil danú formuláciu a naozaj to znamená, že pokiaľ máte platný vodičák (a menej ako 70 rokov), tak nemáte žiaden problém.) Ak ste sa stali rezidentom (Máte tennancy contract, platíte council tax,...), mali by ste sa zaregistrovať:

Holders of community licences with vocational entitlement who live in GB must register their details with the Driver and Vehicle Licensing Agency (DVLA). For further information you can contact them on 0870 240 0009.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa týka poisťovne, pravdepodobne to môže závisieť na danej poisťovni. Ja som si overoval telefonicky u Barclaysa keďže si mám obnovovať poistku na budúci mesiac tak som sa uistil, že s EU vodičskými preukazmi nemajú absolútne žiaden problém.

Takže "Hey, you, Wash My Car!" môže v UK šoférovať. A pokiaľ strečkuje poisťovňa, tak ju teba zmeniť. Len ešte jedno upozornenie: Majte papiere na poriadku, lebo poisťovňa bude vždy hľadať zámienku na nevyplatenie poistky.

Jan Matis

Jan Matis

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Momentálne žijem v Anglicku. Som extrovert so sklonmi k pozitívnemu pohľadu na svet. Zoznam autorových rubrík:  Staviame domSpoznávame AnglickoBanícke príbehyHistóriaV politikeAko na toUDHZo životaNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu